Sähköisen asioinnin kautta voit tarkastella ja hoitaa jätehuoltoon liityviä asioitasi ajasta ja paikasta riippumatta. Osa sähköisen asioinnin palveluista vaatii kirjautumisen.

Lisätietoa sähköisestä asioinnista

Mistä saan tunnukset sähköiseen asiointiin?

Omakotiasukas

Käyttäjätunnus on asiakasnumeronne. Löydätte sen jätelaskunne oikeasta yläkulmasta. Salasana on ensimmäisellä kerralla laskun numero. Verkkopalvelu pyytää vaihtamaan salasanan ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Ottakaa käyttöön salasana, jonka muistatte kirjautuessanne myös seuraavan kerran palveluumme.

Isännöitsijät

Ottakaa yhteyttä suoraan asiakaspalveluumme.

Yritykset

Käyttäjätunnus on asiakasnumeronne, joka löytyy jätelaskunne oikeasta yläkulmasta. Salasana on ensimmäisellä kirjautumiskerralla laskun numero. Verkkopalvelu pyytää vaihtamaan salasanan ensimmäisellä kirjautumiskerralla. Ottakaa käyttöön salasana, jonka muistatte kirjautuessanne myös seuraavan kerran palveluumme.

Mitä muutoksia sähköisessä asiakaspalvelussa on mahdollista tehdä?

  • Voit liittyä jätehuoltoon
  • Näet seuraavan jäteastiasi tyhjennyksen *
  • Muutat jäteastian tyhjennysväliä*
  • Voit tilata ylimääräisen jäteastian tyhjennyksen*
  • Voit ilmoittaa muutoksista yhteys-tai laskutustiedoissasi
  • Voit pyytää jätelaskusi eräpäivän muutosta
  • Voit tehdä kompostointi-ilmoituksen
  • Voit tilata kompostorin tai jäteastioita
  • Voit liittyä aluekeräyspisteeseen
  • Voit päättää asiakkuutesi
  • Antaa palautetta

*vaatii kirjautumisen

Käyttäjätunnukseni ei toimi, mitä minun pitää tehdä?

Onko käyttäjätunnus-osiossa asiakasnumeronne kaikki merkit (myös väliviivat ja tarvittava määrä nollia)? Mikäli kirjautumisessa on edelleen ongelmia, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme jatehuolto@varkaus.fi

Olen unohtanut salasanani. Miten toimin?

Voitte tilata uuden salasanan sähköisessä palvelussa ”Tilaa unohtunut salasana” –kohdasta. Kirjoittakaa kenttään käyttäjätunnus, sähköpostiosoite ja seuratkaa ohjeita.

Miten pitkältä ajalta näen tietojani?

Näette eilisen päivän tiedot. Tietokanta päivittyy yöllä, kerran vuorokaudessa.

Miten nopeasti tyhjennysvälimuutos näkyy tiedoissani?

Saatte yhteenvedon lähettämistänne tiedoista ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen heti. Muutokset käsitellään arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Käytännössä tiedot päivittyvät palveluun muutoksen käsittelystä seuraavana päivänä.

Miksi en voi vapaasti muuttaa tyhjennysväliä?

Palvelussa tyhjennysvälin valinta perustuu automaattisesti jätehuoltomääräyksiin. Keski-Savon Jätehuollon toimialueella jätehuoltoviranomainen käsittelee poikkeamiset jätehuoltomääräyksistä.

Mikä on yleisin jäteastian koko?

Omakotitaloilla yleisin jäteastian koko on 240 litraa.

Omistan useita kiinteistöjä. Näenkö samalla tunnuksella kaikki tiedot?

Näette palvelusta kaikkien omistaminenne kiinteistöjen tiedot, mikäli niiden tyhjennystapahtumat ja palvelut laskutetaan samalla laskulla (asiakasnumerolla). Mikäli saatte laskut erikseen ja haluatte yhdistää ne, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme jatehuolto@varkaus.fi

Jätehuollon päättäminen – Miten kauan sähköiset tunnukset ovat voimassa?

Mikäli olette myyneet omistamanne kiinteistön, voitte päättää kiinteistön jätehuollon. Loppulasku postitetaan jätehuollon päättämisen jälkeen seuraavan kuukauden aikana ja samalla sähköisten tunnusten voimassaolo lakkaa. Eli jos päätätte jätehuollon toukokuussa, saatte loppulaskun kesäkuussa. Muistattehan ilmoittaa uuden osoitteenne loppulaskua varten.